Hoofdprojecten

Roemenië en Oekraïne

© Ioan Schlosser
DOEL

De habitat van de bruine beren beschermen, illegale ontbossing tegengaan en de duurzame economie stimuleren via ecotoerisme.

RESULTATEN IN 2017
leaf

Er zijn

natuurclubs

opgericht voor de kinderen van de gemeenschappen die in de buurt van de herintroductiegebieden van de bizons wonen

leaf
bizons

zijn in april 2017 overgebracht naar de zuidwestelijke Karpaten vanuit het Avestareservaat in Zweden. Het is al de 4e overdracht van dit type

Bruine beren

■ Een methodologie voor het aanwijzen van cologische corridors is ter goedkeuring voorgelegd aan het Roemeense Ministerie van Milieu.

Bossen

24 000 ha aan oerbossen en eeuwenoude bossen zijn ingeschreven op de UNESCO-Werelderfgoedlijst. Van de 8 geselecteerde gebieden bevinden zich 2 in Maramures: de oude bossen van Strambu-Baiut, met 1311 ha (Natura2000-gebied, beheerd door WWF-Roemenië in samenwerking met het Maramures Forest Directorate) en de oude bossen van Grosii Tiblesului, met 927 ha.

Bizons

■ Er werden 3 bizons geboren in de zomer van 2017;

■ Er werd op 10 dagen tijd een observatorium gebouwd in het midden van de natuur door vrijwilligers.

DOWNLOAD DE PROJECTFICHE
Danube-Carpates

KRITIEKE REGIO Donau-Karpaten

DUUR PROJECT 2017