Generaties voor een levende planeet

Het jaar 2016-2017 in beeld gebracht

We starten het nieuwe schooljaar met de Beestige klas: een jaarlijkse actie voor lagere scholen met leuk materiaal om te werken rond wilde dieren in de klas. Oefeningen geïnspireerd op dieren voor in het zwembad, een jungleparcours voor de turnles of griezelen met enge dieren bij Halloween… Met de Beestige Klas kan dat allemaal! Jaarlijks bestellen meer dan 4000 leerkrachten het gratis lespakket op www.wwf.be/school

© WWF-Belgium

Misschien ben je al eens naar een Beestige dag (Familiedag) van WWF geweest? We waren al te gast in het enige nationaal park van België, het Museum voor Natuurwetenschappen en het wildpark van de Grotten van Han. Een fijne dag voor de hele familie en het ideale moment om het werk van WWF beter te leren kennen.

© Jabjah Prod / WWF-Belgium

Op het einde van elk jaar komen de wereldleiders samen voor de klimaattop van de Verenigde Naties. Met het project Climate Challenge ondervinden leerlingen tussen 16 en 18 jaar zelf hoe moeilijk het is om een klimaatakkoord te bereiken. De leerlingen vertegenwoordigen een land in de klimaatonderhandelingen en debatteren over verschillende wetsvoorstellen. Verschillende machtsblokken zitten samen aan tafel en dat levert steeds heel boeiende discussies op! 30 scholen namen vorig schooljaar deel aan Climate Challenge@School.

Met de steun van  Juillet

© WWF-Belgium

Ook in de winter zitten we niet stil en swingen we met Radio Oorwoud de koudste maanden van het jaar door. Radio Oorwoud is een muzikaal project over de natuur en haar problemen op kindermaat. Maar dan wel dansbaar en boordevol humor. Ondertussen zijn er al meer dan 10 000 cd’s de deur uit en kwamen al duizenden kinderen en ouders mee genieten van een concert. Radio Oorwoud heeft ook een theatertournee en tijdens de zomer zijn we te vinden op heel wat festivals.

January
© WWF-Belgium

Meer dan 300 klassen zenden tekeningen in met de vraag om de natuur in Europa beter te beschermen. Met een delegatie kinderen overhandigen we deze aan Eurocommissaris voor milieu Karmenu Vella. 2500 kinderen zijn momenteel lid van de WWF-Rangerclub. Speciaal voor hen brengen we vijf keer per jaar het Rangerclubmagazine uit. Dit magazine geeft op een speelse manier heel wat info over wilde dieren en de natuur, aangevuld met leuke weetjes, spelletjes en strips.

We organiseren ook regelmatig activiteiten in en over de natuur voor WWF-Rangers die zin hebben om met ons op ontdekking te gaan.

Fevrier
© WWF-Belgium

De WWF-Rangers trokken naar Berlare voor een tocht door de moerassen. Wat een avontuur!